Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere

Produktnyt: Ny top-racer fra Canyon - Ultimate CF SLX

24. juni 2015 15:00Foto: A.S.O.

I weekenden blev den fjerde version af Canyons Ultimate CF SLX præsenteret i Pamplona.

Artiklen fortsætter efter videoen.

Canyon havde trukket det store skyts frem, med både pro-ryttere, herunder Nario Quintana  plus en lang række ingeniører, da de præsenterede deres nye top-ramme til 2016.


Designmæssigt byder cyklen på en masse bløde former, og rammen er også komplet re-designet fra den forrige version. Canyon har fokuseret på to ting ved rammen. For det første var ideen at rammen skulle have så høj en stivhed til vægt ratio som muligt (dvs. være let og stiv), samtidig med at man prøvede at optimere på komforten - også skulle den være mere aerodynamisk.


Det Canyon har produceret er en 780g ramme i størrelse M. Med en ret høj stivhed til vægt ratio, STW værdien er 135, hvilket er flot sammenlignet med andre materialer.


Genformningen af rammen har samtidig gjort den mere aerodynamisk. Man har valgt at anvende rør som har en mere aerodynamisk profil, hvilket har gjort at cyklen er blevet mere dråbeformet at se på og har fået et mindre front areal.


For at holde stabiliteten i cyklen er overrøret dog blevet meget tykkere og en smule bredere end den forrige version. Dette har skabt en samlet aerodynamisk besparelse på rammen på 12,9W, ved 45km/t og hvis man anvender Canyons nyeste aerodynamiske cockpit, ellers er det 7,4W.


Komfort

Komfort er også med til at gøre dig hurtigere. Du bliver mindre træt i sadlen og kan køre hurtigere og kommer dig hurtigere. Men hvordan laver man en super stiv cykel, som samtidig er komfortabel at køre?


Canyons løsning ligger i at se alle komponenterne samlet og mindre i affjedring i rammen, som man bl.a. ser hos Pinarellos og Treks nye cykler. Det man har valgt at gøre hos canyon er at lave tynde sadelstager også har man flyttet sadelklampen langt ned og har integreret den i sadelrøret.

 

(Foto: Canyon)


Dette betyder at der er mere sadelpind fri over det område hvor den bliver spændt og denne ekstra mængde sadelpind kan derfor bevæge sig mere end før. Det er godt, da man her får en naturlig ”affjedring” på 15% mere vertikalt og 37% mere horisontalt.

 

Den vertikale affjedring er med til at samle bump op fra vejen, og den horisontale er med til at sikre at sadlen bliver i sin position og derfor holder sin komfort. Canyon siger at de har reduceret sadelbevægelsen med 13%.


Cf SLX er en gennemdesignet cykel, måske endda for gennemdesignet. Sågar kabelindgangene er optimeret, så der er kommer en mindre vinkel på kablerne, når de går ind igennem rammen. Det er lykkes Canyon at gå fra 22 til 17 graders bukning, hvilket både skulle give et bedre mekanisk-gearskifte og bremseoplevelse.


Nairo Quintanas cykel (Foto: Feltet.dk)


Pris og tilgængelighed

En 2016 version af CF SLX cyklen kommer til at koste ca. fra 3200 euro og frem. Cyklen kommer officielt til salg ved starten af dette års Eurobike (26-29 august) og forventes leveringsklar omkring oktober.
 

Samtidig producerer Canyon også en EVO-version, en let sag på 4,85 kg., samme rammeudformning som CF SLX, men bare lettere. Denne kommer ca. til at koste 13.000 euro og forventes klar til januar/februar.

Se galleriet herunder, der er billeder af cyklen i stor størelse.

 

Læs også
Skjelmose med stærk udmelding inden monument
DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

EPZ Omloop van Borsele(2.NCUPJW) 19/04-21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Liège-Bastogne-Liège Fe...(1.WWT) 21/04

Liège-Bastogne-Liège(1.UWT) 21/04

Giro della Romagna(1.1) 21/04

Tour de Romandie(2.UWT) 23/04-28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?