Det danske kontinentale cykelhold, Team GLS, med de to hovedsponsorer GLS Denmark og Capinordic Bank i spidsen, skifter navn til Team GLS Pakke Shop. Det er pakkedistributøren GLS Denmark, der via sponsoratet ønsker at profilere virksomhedens nye forretningsområde, GLS Pakke Shop, hvor danskerne har mulighed for at sende og afhente pakker i eksempelvis DagligBrugser, Blockbuster videobutikker, Hydro Texaco, Spar, Zap-In m.fl.
Artiklen fortsætter efter videoen.
”Team GLS har til dato været en fantastisk markedsføringsplatform og har gennem de sidste tre år givet os en større og større kendskabsgrad i befolkningen. Nu vil vi via cykelsponsoratet profilere vores nye Pakke Shop koncept, hvor danske forbrugere kan sende og afhente pakker via vores Pakke Shops, der er et alternativ til posthuset,” forklarer salgs- og marketingdirektør Keld Rørmose fra GLS Denmark.
Team GLS Pakke Shop står over for en spændende 2008 cykelsæson. Holdet er bl.a. forstærket med den tidligere Team CSC rytter, Martin Pedersen og den tidligere Discovery Channel rytter, Brian Vandborg samt Casper Jørgensen. Derudover er det lykkedes for holdet at beholde profilerne fra sidste sæson, så det er et bredt funderet hold, som sportsdirektør Tom Breschel skal udfordre landevejene med. På den baggrund har Keld Rørmose store forventninger til eksponering af Team GLS Pakke Shop i 2008.
”Ud over at vi er forstærket med en række profiler på ryttersiden, så har vi udvidet samarbejdet med vores talenttræner, Rolf Sørensen, der nu kommer til at følge og træne udvalgte GLS ryttere tættere samt bruge mere tid på talentarbejdet,” forklarer Keld Rørmose.
Anderledes anvendelse af sponsorat
”Vi tror på endnu større eksponering i 2008, og derfor anvender vi nu vores sponsorat på en ny og anderledes måde, hvor vi forsøger at gøre opmærksom på et specifikt forretningsområde, der allerede er kommet godt fra start, og som vi har store forventninger til fremover,” siger Keld Rørmose.
GLS Denmarks nye forretningsområde betyder, at ud over at danskerne kan afhente og sende pakker fra de 375 Pakke Shops, så har internetbutikkerne også fået et nyt og billigere alternativ til Post Danmark. GLS
Denmark har indgået et samarbejde med IT virksomheden ScanNet.
”Aftalen med ScanNet betyder, at når danskerne bestiller en vare over nettet i en butik, der bruger GLS Denmark som fragtleverandør, så kan man selv bestemme, hvor man vil hente sin pakke. Det kan eksempelvis være hos den lokale DagliBrugs eller Blockbuster videobutik. Når pakken er klar til afhentning sendes en e-mail og evt. en sms til modtager. I alt er der pt. 375 Pakke Shops fordelt over hele landet. Målet er 515 Pakke Shops,” siger Keld Rørmose.
Tilfreds holdejer
Holdejer Søren Svenningsen ser positivt på en mere målrettet anvendelse af sponsoratet, hvor der markedsføres et specifikt produkt frem for en generel branding af virksomheden.
Team GLS har i mange år slået GLS navnet fast i den danske befolkning og relateret GLS Denmark til fight og positiv udvikling af talenter inden for cykelsporten. At vi nu markedsfører et konkret tiltag fra vores hovedsponsor, ser jeg som en ny dimension, der viser en fleksibilitet inden for cykelsponsorater, som vi kommer til at drage nytte af i fremtiden,” siger Søren Svenningsen.
Det nye Team GLS Pakke Shop præsenteres 26. februar.