Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere
Produktnyt: Ridley NOAH SL

Produktnyt: Ridley NOAH SL

09. september 2014 16:09Foto: A.S.O.

Optimal aerodynamik, høj stivhed og Lotto-Belisols nye racer til 2015 sæsonen.

Artiklen fortsætter efter videoen.

På dette års Eurobike præsenterede Ridley deres nyeste bud på en aero-fuldblodsracer, modellen NOAH SL. Selvom den bærer samme fornavn som Ridleys mellemklasse racer, så er det de sidste to bokstaver, SL, som gør hele forskellen. SL’et betyder at der er tale om Ridleys nyeste top racer, som vi vil, ifølge Ridley, se Lotto-Belisol køre på i 2015 sæsonen.

 

Fra enkeltstart til racercykel

Udviklingen af cyklen startede faktisk med udviklingen af Ridleys enkelstartscykel DEAN og udviklingen af det som Ridley kalder ”the Fast Concept”. Tidligere tænkte man aerodynamik som måden vinden blev ledt uden om cyklen, og man udviklede derfor rammer som fokuserede meget på at vinden kom forfra - derfor så man tidligere mange dråbeformede stel.

 

Ridley har arbejdet i deres vindtunnel med at udvikle et design, som sørger for, at vinden bliver holdt så tæt på rammen som muligt, for derved at minimere vindmodstanden og skabe en aerodynamisk fordel.

Dette er gjort i rammeopbygningen, men også ved at lave en overflade som har en struktur og kanaler der i udsatte områder holder vinden tæt på cyklen, også ved sidevind, Ridley kalder dette for ”F-surface”.

 

Læs også
Trek trækker sig fra sponsorat

 

 

Ifølge Ridley, viste dette koncept utrolig gode resultater i vindtunnellen og man besluttede at tage konceptet og videreudvikle det til en racerramme, og NOAH SL var født.

 

Lav vægt og optimeret aerodynamik

NOAH SL rammen er opgivet til at veje 950 gram, og der er tænkt en række aerodynamiske løsninger ind i rammedesignet. Selve rammen anvender den førnævnte ”F-surface” teknologi i opbygningen, men også placeringen af bagbremsen er tænk aerodynamisk. Bremsens placering følger rammen og bagstagernes udformning, således at den næsten ikke skaber turbolens.

 

 

På mange aerocykler ser man, at bagbremsen er placeret helt nede ved krankboksen, men Ridley har med vilje fravalgt dette, da de siger, at det skaber en mere ustabil bremsning. Desuden vil man, i mange tilfælde, opleve at bremsen gnubber på hjulet.

 

Området hvor forgaflen møder rammen er formet, så rammen omslutter forgaflen, og dermed skaber mindre luftmodstand i det område.

 

 

Forgaflen er en hel historie i sig selv. Ridley har valgt at lave det de kalder en ”splitfork”, altså en forgaffel hvor der i hver side er skåret to store huller, som skal lede luften væk fra hjulet og langs rammen, for at fjerne noget af den turbulens der er omkring forhjulet.

 

 

Læs også
Klassikerrytter tæt på UAE-skifte

 

Samtidig har Ridley tænkt komfort ind i rammen, bagstagernes lave placering skal være med til at sikre en mere komfortabel følelse af rammen, hvor den meget kødfulde bund omkring krankboksen, som er en BB 30, skal være med til at sikre optimal stivhed.

 

 

Prisen i Danmark er ikke endnu offentliggjort, men cyklen kommer i en lang række forskellige prismodeller, alt efter udstyrsniveau.

DEL
INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Eurobike
Nyheder
KOMMENTARER

Annonce

KOM FORREST I FELTET - FÅ NYHEDERNE FØRST:

Annonce

Annonce

/var/www/vhosts/feltet.dk/httpdocs/octo_data/Feltet/layouts/default_front/data/boxes/box_417.data.json

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

Vuelta Asturias Julio Alv...(2.1) 26/04-28/04

Lotto Famenne Ardenne Cla...(1.1) 28/04

La Vuelta Femenina(2.WWT) 29/04-05/05

Eschborn-Frankfurt(1.UWT) 01/05

Tour du Gévaudan Occitanie(2.NCUPJW) 04/05-05/05

Giro d'Italia(2.UWT) 04/05-26/05

Elfstedenronde Brugge(1.1) 05/05

Annonce

Annonce

Alpecin-Deceuninck

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Arkéa - B&B Hotels

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Astana Qazaqstan

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bahrain Victorious

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Bora-Hansgrohe

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Cofidis

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Decathlon AG2R La Mondiale

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

EF Education - EasyPost

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Groupama-FDJ

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

INEOS Grenadiers

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Intermarché - Wanty

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Lidl - Trek

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Movistar Team

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Soudal - Quick Step

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team DSM-Firmenich PostNL

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Jayco AlUla

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Team Visma | Lease a Bike

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

UAE Team Emirates

Profil »

Nyheder »

Ryttere og stab »

Resultater »

Statistik »

Annonce

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?