Seneste nyt fra: Giro d'Italia (Nyhedsblog)
Dansker har flest kilometer i benene
Med den officielle startliste til Giro d'Italia følger massevis af statistik over årets felt. For eksempel, at danske Michael...

Annonce

Seneste resultater

Uijtdebroeks drømmer om ungdomstrøje: Går efter en top-10 først

Landevej

Pogacar inden Giro d’Italia-starten: Vi skal kontrollere fra begyndelsen

Landevej

Red Bull bliver medsponsor på BORA – hansgrohe til Tour de France

Landevej

Ganna afviser Giro-spekulationer: Det er ikke min rolle

Landevej

Valgren og Honoré skal køre i nyt tøj til Giroen

Landevej

Dansker toer på 1. etape af Fredsløbet

Landevej

”Glæder jeg mig? Nej.” – Supersprinter skal sikre Soudal-succes i Italien

Landevej

Pensioneret toprytter hiver storhold i retten

Landevej

Pogačars agent melder ud: Kan køre hér hele karrieren

Landevej

Dansker topper liste: Statistik for årets Giro-ryttere klar

Landevej

Bosch lancerer batteri til elcykler - med fire store nyheder

Udstyr og test

Grand Tour-debutant skal være kaptajn - forventningerne er store

Landevej

Følg Giroen på Feltet.dk's app - nye funktioner

Landevej

Geraint Thomas om Giro-revanche: Det er meget anderledes fra sidste år

Landevej

2 dage til Giro-spillet starter

Landevej

Feltet.dk nu også på TikTok - Følg os på de sociale medier

Landevej

Peter Sagan vender tilbage til det professionelle felt

Landevej

Annonce

Annonce

Annonce

Annonce

Videoer

Mathieu Van der Poel fascinerer Radio Tour med sin overlegenhed: Han er et kommercielt guldæg

Se afslutningen på herrernes GP Sven Nys

Se afslutningen på kvindernes GP Sven Nys

Thomas Bay er vild med Paris-Nice: Der starter etapeløbssæsonen for alvor

Mielke fremhæver Frankrigs kærlighed til Pinot

Bay om cykelløbs betydning: Det er med til at samle en nation

Se afslutningen på herrernes Exact Cross i Loenhout

Se afslutningen på kvindernes Exact Cross i Loenhout

Få flere videoer fra cykelverdenen.

Annonce

Seneste resultater
TV-oversigten
Se tv-oversigt

Annonce

Feltet.dk Forum
Mekaniske vs. elektrisk grej
> For mig er disk nemmere... Det er ikke hokus-pokus at lufte bremserne ud en enkelt gang årligt, det svarer til at skifte bremsekablerne og jeg synes stadig det er nemmere, så vedligehold anser jeg ikke som værende kompliceret. Jeg har har også oplevet mindre vedligehold med skivebremser end fælgbremser. Men hvis man mest er solskinscyklist tænker jeg dog ikke at der er særlig stor forskel i vedligeholdelsesbyrden på de to typer af bremser. Kører man hele året og i dårligt vejr bliver forskellen større. Tror jeg har haft to problemer på de 5-6 år hvor jeg har kørt med (hydrauliske) skivebremser hvor jeg har måttet forbi en cykelsmed. Den ene gang havde jeg et problem hvor en lokal cykelhandler ikke kunne finde ud af at fikse det og mente at det hele skulle skiftes. Rule no. 4 i Charlottenlund fiksede det dog på under en time. Så når uheldet er ude, så kan det godt være mere kompliceret at servicere. Har nok luftet bremser ud et par gange samlet set på mine cykler med skivebremser de år jeg har kørt med skiver. Det er altså ikke noget man behøver gøre i tide og utide. For mig er fordelene med skivebremser mest bremseevnen i vådt og mudret føre, samt muligheden for bredere dæk med mere komfortabelt dæktryk og højere punkteringsresistens. Og selv om man da bestemt kan mærke at man lever når man kører rundt på hårdt pumpede 25 mm dæk og carbon-fælge i regnvejr, så er det på ingen måde noget jeg savner :grinning:
Materiel og træning
8
Tips til at cykle sen aften?
En refleksvest kan også være en god ide. Det er jo ikke altid man ønsker en decideret jakke. Glæd dig til slutningen af maj og juni, hvis du lægger ruten rigtigt, kan se smukke solnedgange. Husk at kør mod solen ved solnedgang. Kører du i rigtig mørke, så husk at din cykellygte i landsbyer kan blive overset pga gadelyset. Så ser du biler fra siden, så vær på vagt. Det hjælper dog hvis man har en kraftig cykellygte. Inden de kom til blev jeg tit overset. Hav gerne er reservelygte med på turen (spænd begge fast på styret).
Materiel og træning
4
Sukkerkold sidst på dagen?
Hvor tit pendler du? Jeg går ud fra du har små 40 km til arbejde og små 40 km hjem igen. Det er pænt langt hvis man vil være frisk næste dag (afhængig af niveau) Hvor mange hviledage har du i løbet af en uge? Jeg tænker bare om dit niveau er til al den træning. Eller om du burde lægge nogle intervaller ind på pendlerturene, og så holde fri andre dage.
Materiel og træning
15
Giroen
Som Bausager siger (eller noget i den retning). Ineos sidder med 4 ryttere tilbage på en bjergetape når der er 12 ryttere tilbage. Men alle er væk når der er 4 ryttere tilbage. Men derfor kan Thomas godt blive nummer 3 alligevel. Jeg kommer kun til at se små uddrag fra giroen fx etapernes sidste 10 km. Jeg gider ikke spille tiden på at se et Pogacar one-man show, som jeg forventer det bliver.
Løb og ryttere
3
Jumbo-Visma og Soudal-Quickstep fusion?
Du må gerne give Skjelmose tørt på...dels kan han tåle det, dels trænger han til det!
Løb og ryttere
129
Kyllingen forudså Vingens styrt!
Og så tager vi lommertørklæderne frem, eller også klapper vi stille i hænderne: https://www.msn.com/da-dk/sport/other/rivalens-chef-bes%C3%B8gte-jonas-vingegaard-p%C3%A5-hospitalet-hans-overraskende-ord-g%C3%A5r-lige-i-hjertet/ar-AA1o1D2Y?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=060adb44ca8f431893e254209ece90e2&ei=11
Løb og ryttere
15
OL-udtagelser
Ja, så har du jo ikke noget nyt at tilføje den hypotetiske diskussion, da du allerede har fremsat dine synspunkter lige ovenfor, ovenikøbet tæt på ordret. Havde så ikke været bedre at holde igen, igen?
Løb og ryttere
38
Hr. og fru Danmarks roliganistiske cykledebattråd
Jeg syntes, at Pogacar blev meget mere politisk korrekt, efter et løb i år udtalte, at løbet havde været meget let. Disse udskejelser er man nok færre og færre af. Selvom jeg personligt ikke kan se noget forkert i det sagte (jeg kan ikke huske den præcise ordlyd). Udskejelser giver jo interviews noget kant. Jeg kunne jo også lide dengang alle WM ruter var skræddersyet til Rolf Sørensen (ifølge ham selv).
Løb og ryttere
202

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?

Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere