Seneste nyt fra: Giro d'Italia (Nyhedsblog)
Mikkel Bjerg løftet sløret for UAE's planer på første etape
"Det er som om, der skal til at ske noget stort."   Sådan lyder det fra Mikkel Bjerg (UAE Team Emirates) efter holdpræs...

Annonce

Seneste resultater

Annonce

Annonce

Annonce

Annonce

Videoer

Mathieu Van der Poel fascinerer Radio Tour med sin overlegenhed: Han er et kommercielt guldæg

Se afslutningen på herrernes GP Sven Nys

Se afslutningen på kvindernes GP Sven Nys

Thomas Bay er vild med Paris-Nice: Der starter etapeløbssæsonen for alvor

Mielke fremhæver Frankrigs kærlighed til Pinot

Bay om cykelløbs betydning: Det er med til at samle en nation

Se afslutningen på herrernes Exact Cross i Loenhout

Se afslutningen på kvindernes Exact Cross i Loenhout

Få flere videoer fra cykelverdenen.

Annonce

Seneste resultater
TV-oversigten
Se tv-oversigt

Annonce

Feltet.dk Forum
Mekaniske vs. elektrisk grej
Du har ret med CD' erne. Dog hvis du holder dig til dem fra før 1995 KAN du finde gode optagelser. LP; yep. Men industrien har lokket næsten alt og alle til at tilbede convenience above all. Jeg er fra dengang alle raske drenge havde et to kanals stereo stående på værelset, så vi blev flasket op med god lyd. Og jeg er stadig freak, og vil skide convenience et stykke:grin:
Materiel og træning
12
Giroen
Pogacar kan benytte muligheden for at køre anderledes end han har gjort i touren de sidste to år, for det har jo vist sig, at hans tidlige forsøg på at køre smart og offensivt har givet bagslag. Med den forventede svage modstand i mente, skal han ikke ud at bevise, hvor god han er, for det er han allerede inden han sætter sig på cyklen. Han skal vise, også overfor sig selv, at han er blevet bedre til at disponere på et tre ugers etapeløb. Så selv om han kunne, skal han ikke gå efter ti etapesejre. Han skal lære at køre kontrollerende. Vingegaard havde også tillagt sig mere kontrollerende kørsel i 2023 ift. de foregående år, hvor han var meget mere aggressiv og ville markere sig. Det gjorde ham mere kedelig at se på...men han vandt overlegent!
Løb og ryttere
9
Sukkerkold sidst på dagen?
Nu er det jo lidt skidt at skrive på andres vegne ... men han skrev faktisk længere oppe at det er 75 km hver vej og i bil, og trætheden ofte indfandt sig efter bilturen, altså før træning ... Jeg har selv pendlet Korsør - KBH i 30 år, og det jeg prøvede at skrive med lidt flere ord længere oppe er, at jeg finder hans energidyk helt naturligt ... tidligt op, køre 75 km i bil, arbejde hele dagen, køre 75 km hjem igen ... uanset hvordan man spiser eller sover, sår det da naturligt at være træt ... faktisk fik jeg energien lidt tilbage igen efter en cykeltur dengang jeg pendlede, snare end det modsatte ...
Materiel og træning
16
Tips til at cykle sen aften?
Enig i at her i sommerhalvåret går det nok. Man ser også mange nybagte fædre gå fra cykling over til at løbe. Det tager mindre tid, og kan bedre forgå ufarligt på villavejene. Ellers ryger de over på træningsplatforme som Zwift. For her er man stadig hjemme, hvis lokummet brænder. Så kan man afbryde træningen. Her kan man træne mere effektivt og i kortere tid. Problemet med at cykle i mørke er at man bare cykler langsommere fx kan man ikke se bakkerne. Det er også svært at cykle effektivt i mørke. I de lyse måneder går det nok. Om vinterer får man mest af alt "kun" frisk luft. Cykler man efter watt, så kan man måske cykle efter at holde bestemte watt-tal. Jeg har ikke prøvet det. Jeg ved bare fra pendling, at det går langsommere i mørke. Men det kan have sin charme at cykle i mørke. Hvis man ikke just gør det hver dag. For så er der længere mellem snapsene. Da jeg pendlede om natten kunne månen være smuk (stor forskel på at cykle ved nymåne og fuldmåne) eller når de var sne. Så var kontrasten mellem sne og den sorte cykelsti fantastisk. Stilheden kunne jeg også godt lide. Jeg valgte altid at cykle fra jobbet efter alle bilisterne var væk fra fabrikken. Så mødje jeg måske 5 biler over en strækning på 20 km. Men man skal virkelig ville det for at tage afsted i mørke. Det er lettere hvis det er fordi man skal til eller fra jobbet.
Materiel og træning
6
Hr. og fru Danmarks roliganistiske cykledebattråd
Nu hvor der er blevet skydt så meget på Skjelmose så synes jeg at man bør tage sig tiden til at lytte til denne snak Norsgaard og Skjelmose havde med hinanden i Gruppettoen. Rart at høre Skjelmose ved normalpuls fremfor lige efter målstregen. Der ligger mange tanker bag hans liv. Husk man behøver ikke at høre alle cirka 90 minutter uden pauser. Jeg blev klogere. Både på personen og generelt. Hvis jeg ikke vidste det, så ville jeg umiddelbart ikke tro at det var 2 personer i midt 20'erne som snakkede sammen (ikke så meget tant og fjas, men voksensnak). ITunes: https://podcasts.apple.com/.../forhjulslir/id1452718622 Spotify: https://open.spotify.com/show/5ottGxVEYNAjTEr3DPJsuo Soundcloud: https://soundcloud.com/user-534576250-726966460/tracks
Løb og ryttere
203
Jumbo-Visma og Soudal-Quickstep fusion?
Du må gerne give Skjelmose tørt på...dels kan han tåle det, dels trænger han til det!
Løb og ryttere
129
Kyllingen forudså Vingens styrt!
Og så tager vi lommertørklæderne frem, eller også klapper vi stille i hænderne: https://www.msn.com/da-dk/sport/other/rivalens-chef-bes%C3%B8gte-jonas-vingegaard-p%C3%A5-hospitalet-hans-overraskende-ord-g%C3%A5r-lige-i-hjertet/ar-AA1o1D2Y?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=060adb44ca8f431893e254209ece90e2&ei=11
Løb og ryttere
15
OL-udtagelser
Ja, så har du jo ikke noget nyt at tilføje den hypotetiske diskussion, da du allerede har fremsat dine synspunkter lige ovenfor, ovenikøbet tæt på ordret. Havde så ikke været bedre at holde igen, igen?
Løb og ryttere
38

Log ind

Husk mig. Glemt kodeord?

Har du ikke en bruger?

Opret bruger

VIL DU HJÆLPE OS MED AT LAVE DANMARKS BEDSTE CYKELMAGASIN?

Tak for dit besøg, det er vi rigtigt glade for!

Vi er dog knap så glade for at se, at du blokerer for annoncer, som gør det muligt for os at tilbyde vores indhold – helt GRATIS. Hvis du tillader annoncer fra Feltet.dk, kan vi blive ved med at servere dig gratis nyheder. Måske værd at overveje en ekstra gang?

På forhånd tak!
Feltet.dk

Fjern min adblock - og støt Feltet.dk
Fortsæt uden at deaktivere